Curatenia biroului. Ghid pentru curatenie generala: frecventa, etape, produse si sfaturi

Biroul reprezinta atat spatiul de lucru de care depinde succesul firmei, cat si locul in care te intalnesti cu clientii. De aceea este atat de importanta curatenia biroului: pe de o parte, pentru starea de bine, sanatatea si productivitatea angajatilor si, pe de alta parte, pentru imaginea firmei.

O companie cu un birou curat si organizat sugereaza seriozitate si incredere, iar un birou in care este vizibile nevoie de o curatenie va ridica semne de intrebare in ochii clientilor. In plus, avand in vedere cat timp petrec angajatii la birou, e importat sa le asiguri un mediu placut. Pentru aceasta, nu este suficienta curatenia de intretinere, ci ai nevoie periodic de o curatenie generala.

 

Frecventa curateniei generale la birou

Una din dilemele cele mai comune pe acest subiect e legata de frecventa: mai exact, cat de des se face curatenie in birou. Ca sa pastrezi curatenia intr-un mod eficient, e indicat sa imparti activitatile in doua: de curatenie de intretinere si curatenie generala. Curatenia de intretinere presupune activitati zilnice sau mai dese decat odata pe saptamana. In schimb, curatenia generala poate fi facuta lunar sau saptamanal.

Fiecare afacere e diferita, iar nevoile privind curatenia sunt diverse. Poti estima mai precis cat de des trebuie sa faci curatenie in birou daca iei in considerare cativa factori. Frecventa curateniei generale la birou este influentata de:

  • Domeniul de activitate al firmei. Exista afaceri care activeaza in domenii cu exigente deosebite privind curatenia (de exemplu, biroul unei clinici medicale).
  • Raportul dintre spatiul disponibil si numarul angajatilor. Cu cat lucreaza mai multe persoane intr-un spatiu, cu atat este nevoie mai des de curatenie generala.
  • Curatenia de intretinere. Atunci cand in birou se face curatenie de intretinere ca la carte, frecventa curateniei generale poate scadea.

 

Produse de curatenie pentru birou

produse pentru curatenia la birou

Curatenia generala presupune o aprovizionare prealabila. Vei avea nevoie de solutii de curatare si dezinfectare, de accesorii, dar și de anumite aparate electronice,  care te ajuta sa desfasori mai eficient curatenia.

Solutii si alte consumabile

  • solutie pentru parchet
  • solutie pentru alte podele (gresie)
  • solutie pentru mobila de lemn
  • solutie pentru suprafete universale
  • solutie pentru curatarea geamurilor
  • solutie dezinfectanta
  • servetele umede dezinfectante
  • solutie impotriva mucegaiului
  • odorizante

Accesorii si alte produse pentru curatenie in birouri

  • Lavete
  • Carpe din microfibra
  • Galeata cu mop
  • Manusi pentru menaj
  • Saci de gunoi

Aparate

  • aspirator, impreuna cu accesoriile potrivite

 

Etape ale curateniei generale la birou

Etape pentru curatenia la birou

1. Organizarea curateniei la birou

In primul rand, va trebui sa pui toate obiectele la locul lor, potrivit Vacuums Guide. De la hartii care trebuie organizate in dosare sau produse de papetarie imprastiate pe birou, elibereaza suprafetele ca sa le poti sterge. Asigura-te ca pui in ordine aceste obiecte de la inceput, ca sa nu fie nevoie sa revii la ele pe parcursul curateniei.

2. Curatarea tavanului si a peretilor

Sterge tavanul si peretii astfel incat sa previi situatia in care apar panze de paianjen. In anumite zone, peretii sunt mai murdari si va trebui sa insisti, cum ar fi langa intrerupatoare.

3. Curatarea geamurilor, pe interior si exterior

Porneste prin a curata binele ramele si pervazul. Apoi, spala geamurile cu apa, putina solutie si o laveta sau un burete, ca sa indepartezi murdaria. Poti folosi stergatorul, iar apoi sa elimini orice urma cu o carpa din microfibre. Nu in ultimul rand, instrumentele folosite depind de cat de multe geamuri ai de curatat. Cu cat suprafetele sunt mai mari, cu atat ai nevoie de un proces mai eficient. Curatarea geamurilor nu este o operatiune simpla si nici rapida, de aceea e important sa gasesti o varianta cat mai eficienta pentru companie.

4. Curatarea aparatelor, electronicelor si accesoriilor acestora

Pe monitoare, tastaturi, mouse-uri, ca pe orice alte electronice dintr-un birou, se acumuleaza rapid praf si mizerie. Exista mai multe moduri prin care le poti curata. Poti elimina praful cu un pamatuf, iar apoi sa folosesti o carpa cu putina substanta dezinfectanta. Nu pierde din vedere corpurile de iluminat, care trebuie si ele curatate.

5. Curatarea suprafetelor

Foloseste produse potrivite pentru tipul suprafetelor, in special daca e vorba de mobilier din lemn.

6. Strangerea si aruncarea gunoiului

Strange gunoiul din toate incaperile. E bine sa reciclezi pentru un impact redus asupra mediului, asa ca e ideal sa te asiguri ca gunoiul este sortat corespunzator. In special daca lucrezi cu cantitati mari de hartie, e o risipa sa o trimiti la groapa de gunoi, in loc sa te asiguri ca va fi reciclata.

7. Curatarea podelelor

E bine sa incepi din indepartarea murdariei, folosind un aspirator sau o matura si un faras, in spatii mai mici. Apoi, e nevoie de o curatare uda si de folosirea unei substante dezinfectante. Poti folosi clasica galeata cu mop sau produse mai moderne, precum mopul electric cu aburi.

 

Curatenia generala in spatiile adiacente biroului

Produsele si etapele prezentate deja se refera la biroul propriu-zis si spatii precum sala de conferinte si holul de asteptare. Un birou are insa si spatii adiacente, precum bucataria si baia, care au reguli si nevoi diferite in ceea ce priveste curatenia generala.

Curatenia generala in bucataria de la birou

Cu cat angajatii folosesc mai intens bucataria, cu atat vei avea mai mult de curatat. O politica clara de folosire a bucatariei iti va economisi din efort, recomanda si Founder’s Guide. Pe langa chiuveta si masa, care trebuie curatate si dezinfectate zilnic, la o curatenie generala va trebui sa te ocupi si de faianta, frigider si alte aparate, precum aparatul de cafea.

Curatenia generala in baia de la birou

Fata de produsele deja mentionate, vei avea nevoie in plus de o solutie pentru vasul de toaleta. Ca activitati, sunt incluse cele obisnuite, de la curatenia de intretinere: curatarea toaletei, curatarea chivetei si a oglinzii, curatarea podelelor si aruncarea gunoiului. La curatenia generala va trebui sa acorzi atentie si unor aspecte suplimentare: sa stergi faianta cu o laveta si o substanta dezinfectanta, sa cureti dulapurile si rafturile, clantele, corpurile de iluminat si orice alte obiecte care sunt in baie.

 

Sfaturi pentru curatenia generala la birou

  • Tine la indemana servetele umede dezinfectante, ca sa cureti local murdaria. Vei avea mai putine lucruri de facut, daca angajatii companiei reusesc sa mentina curatenia la birou.
  • Daca partea de organizare, necesara pentru desfasurarea curateniei generale,  dureaza prea mult din cauza volumului mare de hartii, ia in considerare arhivarea lor electronica. Unele documente pot fi scanate, iar apoi accesate digital, fara sa fie nevoie si de o copie fizica.
  • Atunci cand dai cu mopul, foloseste semne care indica faptul ca podelele sunt ude, ca sa eviti accidentele.
  • Daca nu ai timp suficient la dispozitie, nu fa compromisuri in ceea ce priveste curatenia. Apeleaza la o firma specializata pentru servicii profesionale de curatenie. Astfel, economisesti timp si nu mai e nevoie sa faci aprovizionari cu produse de curatenie.

 

Surse foto: Deposit Photos

By | 2018-09-19T13:42:14+00:00 19 September 2018|Blog|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment