Ponturi pentru mentinerea curateniei la birou
O cladire de birouri aglomerata, cu numerosi angajati, poate deveni usor un loc dezordonat si deloc curat. Pentru ca, de obicei, angajatii sunt persoane extrem de ocupate, mereu contra-cronometru, micile accidente cauzatoare de mizerie sunt adesea lasate la urma pe lista de prioritati si, de multe ori, raman nesolutionate. Zi de zi, astfel de accidente pot crea un mediu de lucru neprietenos, murdar, care nu aduce beneficii nici angajatilor, si nici imaginii companiei tale.
Pentru a evita astfel de situatii, pe langa contractarea unor servicii profesionale de curatenie, este nevoie sa implementezi anumite reguli de curatenie la locul de munca si se te asiguri ca angajatii le vor intelege rostul si le vor respecta.
Cum eviti mormanele de hartii inutile
Fiecare angajat dintr-o cladire de birouri va acumula, vrand nevrand, teancuri de hartii si documentele nefolositoare care, de cele mai multe ori, ajung sa stea imprastiate pe birouri, pe imprimante si prin dulapuri. Ca sa eviti astfel de situatii, iata cateva masuri simple:
1. Creeaza un spatiu dedicat colectarii de hartii si documente nefolositoare, care urmeaza sa fie reciclate ulterior.
2. Incheie un contract cu o companie de colectare si reciclare de deseuri. Vor fi mai mult decat bucurosi sa colecteze saptamanal sau lunar hartiile adunate.
3. Cere angajatilor ca, la final de saptamana, sa faca ordine pe biroul personal si in dulapuri si sa depuna hartiile in locul dedicat colectarii in vederea reciclarii.
Curatenia in bucataria comuna
Cele mai multe companii pun la dispozitie angajatilor bucatarii comune sau sali de mese si pauze, unde acestia pot lua masa de pranz sau pot bea un ceai, pentru a se relaxa. Bineinteles, ca in orice loc in care se intersecteaza sute de oameni, mizeria si dezordinea apar ca prin minune, peste noapte. Cateva proceduri care te ajuta sa rezolvi problema:
1. Prevede bucataria cu detergent de vase, lavete, bureti si prosoape de hartie.
2. Lipeste pe dulapuri un afis care le cere angajatilor sa spele vasele si tacamurile imediat dupa folosire si sa le puna la loc in dulap.
3. Lipeste pe frigider un afis care cere angajatilor ca, la finalul fiecarei saptamani, sa-si arunce din frigider resturile de mancare ramase din timpul saptamanii. Frigiderul va fi curatat peste weekend de personalul specializat in curatenie.
4. Cere angajatilor sa curete imediat petele produse de varsarea accidentala a lichidelor sau mancarurilor. Este o cerinta minima, pe care oricum fiecare dintre ei o aplica in bucataria personala de acasa.
Curatenia in baile comune
Acest aspect nu mai are nevoie de un intro explicativ. Posteaza in bai un afis prin care angajatii sunt rugati sa dea dovada de respect fata de ceilalti colegi prin respectarea uneor reguli minimale:
1. Curatarea excesului de sapun de pe chiuvete dupa utilizare.
2. Curatarea vasului de toaleta dupa utilizare.
3. Colectarea si aruncarea prosoapelor de hartie cazute pe jos.
4. Semnalarea unor lipsuri sau probleme administratorului cladirii/personalului de curatenie: lipsa sapun lichid, hartie igienica, prosoape de hartie, functionarea incorecta a instalatiilor sanitare etc.
Contractarea unor servicii de curatenie profesionale te va ajuta sa oferi un mediu placut si curat angajatilor, dar va contribui semnificativ si la disciplinarea lor prin puterea exemplului. Daca angajatii sesizeaza importanta pe care compania o acorda acestui aspect, vor fi mult mai dispusi sa contribuie, la randul lor, la o atmosfera curata si placuta.
Chiar bun. Ceea ce am rasfoit pe saitul dvs. despre Ponturi pentru mentinerea curateniei la birou – Vertex Cleaning m-a impresionat. Te felicit pentru dezvoltarea https://www.vertex-cleaning.ro, care e un site ce trebuie citit.